İNTERNET VE İNTERNETLE ÖĞRENME
İnternet: İş yerlerinin, eğitim kurumlarının ve bireylerin modem, telefon gibi araçlarla bağlandıkları tüm dünyayı saran bir ağlar topluluğudur.
İnternet ile Öğrenme: Senkron ve asenkron olmak üzere iki şekilde gerçekleşir. Asenkron öğrenme öğrencilerin ve öğretmenlerin farklı yerlerden internete bağlanarak farklı zamanda kendi hızındaki etkinlikleri içerir. Senkron öğrenme ise öğrencilerin ve öğretmenlerin farklı yerlerde aynı zamanda internete bağlanarak canlı ses ve video görüntüleriyle gerçekleştirilen etkinlikleri içerir.
Uzaktan Erişim: Bunun en yaygın kullanım şekli, kütüphanelere bağlanıp onların kaynaklarından yararlanmaktır.
Öğrenme Ortamında İnternet: Öğrencilerin ders saatleri içinde veya dışında, önceden kullanım saatleri planlanmış şekilde okulun internetine bağlı bilgisayar laboratuarından araştırma amacıyla bireysel ya da grup olarak yararlanabileceklerini, bunun yanı sıra öğrencilerin normal sınıf ortamına taşınmış bilgisayarlarla da projeler gerçekleştirebileceklerini, proje ürünlerini hazırlarken internetin sunduğu metin, resim, ses, video gibi olanaklardan yararlanabileceklerini, internet üzerinde öğrencinin ders aşamalarını kendisinin takip ederek kendi kendine öğrenebileceği, derslere katılamadığında kaldığı yerden devam edebileceği, eksik yönlerini tamamlayabileceği konu anlatımları ve değerlendirme soruları sunan, tartışma imkanı veren ortamları kullanabileceklerini ifade eder.
İnternetle Öğrenme Ortamı Düzenlenirken Dikkat Edilecek Hususlar
- Öğrencilerin bireysel farklılıklarını, önceki bilgilerini, istekli olmalarını, görevlerin öğrencinin seviyesine uygunluğu, bilginin farklı yöntemlerle kazanılmasını ve hem öğrenme sürecini hem de ürünü değerlendirme gibi unsurlar
- İşbirlikli ve proje temelli etkinliklerle öğrenci merkezli aktif öğrenmeye odaklanma
- Öğrenciyi öne çıkaran etkinliklerin yanı sıra öğrenme sürecinde gereken durumlarda öğretmenin aktarımına dayalı doğrudan öğretimin kullanılması
- Öğrenmenin uzun süreli ve kalıcı olması amacıyla dönüt verme
- Gerek öğrenme gerekse değerlendirme sürecinde karşılıklı bilgi alışverişine diğer bir deyişle etkileşime özen gösterilmesi.
İnternetle Öğrenme Sürecini Değerlendirme
4 tane değerlendirme stili bulunmaktadır:
1.Öğrencilerin kendilerini kağıt üzerinde değerlendirmeleri
2.Öğrencilerin kendilerini bilgisayar üzerinde değerlendirmeleri
3.Öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesi
4.Öğrencilerin birbirlerini değerlendirmesi
İnternetle Öğrenmenin Yararları
- Öğretmenler ve öğrenciler tarafından öğrenmeye destek amaçlı kullanabildiği gibi internet aracılığıyla zamandan ve mekandan bağımsız iletişim kurulabilmesi
- Pek çok öğrenme kaynağına erişebilme
- Metinler, görseller ve videolarla zenginleşen elektronik posta, sohbet odaları, haber odaları gibi çeşitli iletişim araçların kullanımıyla öğrencileri istekli hale getirme
- Öğrencilerin aktif sorumluluk almalarını sağlar.
- Enerji kaybına sebep olur, öğrencilerde motivasyon düşüklüğüne sebep olur.
- Sistem arızalarından dolayı dersin yapılmaması söz konusu olabilir.
- Sosyalleşme sınırlanır.
- Duygusal iletişim yeterince sağlanamaz
- Tartışma ortamlarında dersin sağlıklı analiz edilmemesi gibi durumlar meydana gelebilir.
- İnternet ile erişilen kaynakların fazla gelen bilgi yükü ve incelenmeyip öğrencinin düzeyine uygun olmayan içerikler bulunabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder